Život je dynamický, nech už sa nám to páči alebo nie. V poslednom čase, v súvislosti s koronakrízou, prevalcovala realita nejedného človeka. Mnohí prišli o istoty. Ako sa pozbierať a znova vykročiť? Ako nabrať psychickú silu na prekonávanie toho, čo máme pred sebou? Tu je niekoľko tipov, ktoré sa týkajú vzťahov, ale predovšetkým vzťahu k sebe samému. Pokiaľ sa nimi budete riadiť, dôjde k vnútornému posilneniu a revitalizácii. A to sa hodí vždy, nielen v čase krízy. Pretože nikto nemá nepretržite šťastný a bezproblémový život.

Čo sa dá, to zjednodušte         

Zregenerovať vnútorné sily pomôže s istotou to, keď sa dáte na cestu zjednodušenia a minimalizácie. O čo konkrétne ide? Vyhýbajte sa multitaskingu a činnosti si plánujte krok po kroku. Minimalizujte tiež nadbytočné informácie. Selektujte, čo je naozaj dôležité od toho, čo je navyše a iba vás zahlcuje a preťažuje. Týka sa to množstva správ smerujúcich z médií aj zo sociálnych sietí.

Zbavte sa toxického nákladu

V záťažových situáciách je pre nadobudnutie psychickej sily priam nevyhnutné, aby ste boli najmä s tými ľuďmi, ktorí vás nabíjajú pozitívnou energiou, ťahajú hore, inšpirujú… Konečne sa osloboďte od „priateľov“ a známych, ktorí majú manipulatívne sklony a len vás využívajú. Nastavte si vnútorné hranice a dajte o nich vedieť. Aby bolo jasné i utáranej susedke či negativistickému kolegovi, že máte záujem len o prínosnejší štýl komunikácie.

Pozri tiež: Ktorí ľudia berú energiu? Týmto sa treba vyhnúť!

vnútorná energia ženy

Buďte tu a teraz

Koncentrácia je vo všeobecnosti kľúčom k riešeniu problémov. Potrebujete sa sústrediť, preto ste sa zbavili už vyššie spomínanej interpersonálnej záťaže, dekoncentrujúcich informácií a rovnako sa treba vnútorne prenastaviť na aktuálny moment. Nemyslite na to, čo bolo a ani na to, čo by mohlo byť. Riešte krok po kroku to, čo treba teraz aktuálne riešiť. Len tak si obnovíte a udržíte psychickú silu, ktorú inak možno plytváte na umáranie sa nad minulosťou či budúcnosťou.

Nebuďte na seba prísni, ale ani mäkkí

Keď vhupnete do problémov a ťaživých životných situácií, stáva sa, že na seba vyvíjate enormný tlak. Samozrejme, je to preto, lebo sa chcete čo najrýchlejšie dostať z tohto nepríjemného bodu. Nikto však nezaručí, ako dlho bude núdzový stav trvať, preto, obrazne povedané, zvoľte namiesto šprintu na krátku trať radšej maratón so stabilným tempom.

Buďte sami k sebe súcitní a neprekračujte hranice svojich možností a schopností. Nezabudnite sa venovať aj sami sebe, nielen problémom, ktoré potrebujete zdolať. Na druhej strane si nedovoľte unikať do príliš rozptylujúcich aktivít a zábav, ktoré vás môžu na vašej ceste za lepšími obzormi zásadnejšie zabrzdiť. Potom by ste nemali dobrý pocit ani sami zo seba. Udržujte teda tempo maratónca na dlhé trate, vyplatí sa to.

Foto: Freepik

mentálna sila

Pin It on Pinterest

Zdieľajte, ak sa vám u nás páči.

Pripravujeme pre vás ďalšie zaujímavé články.