Život je dynamický, nech už sa nám to páči alebo nie. V poslednom čase, v súvislosti s koronakrízou, prevalcovala realita nejedného človeka. Mnohí prišli o istoty. Ako sa pozbierať a znova vykročiť? Ako nabrať psychickú silu na prekonávanie toho, čo máme pred sebou? 

Tu je niekoľko tipov, ktoré sa týkajú vzťahov, ale predovšetkým vzťahu k sebe samému. Pokiaľ sa nimi budete riadiť, dôjde k vnútornému posilneniu a revitalizácii. A to sa hodí vždy, nielen v čase krízy. Pretože nikto nemá nepretržite šťastný a bezproblémový život.

Čo sa dá, to zjednodušte         

Zregenerovať vnútorné sily pomôže zaiste to, keď sa dáte na cestu zjednodušenia a minimalizácie. O čo konkrétne ide? Vyhýbajte sa multitaskingu, ktorý berie pozornosť a vysiľuje. Činnosti si plánujte krok po kroku. Predstavte si, že multitasking vás dokáže obrať až o 40 % produktivity, a to nehovoriac o tom, že miera pochybenia sa taktiež zásadne zvyšuje. Jednoducho, nestojí za to!

Zaujme ťa: 5 tipov, ako posilniť psychiku: Skvelé fitness pre nabranie vnútornej sily

Minimalizujte tiež nadbytočné informácie. Selektujte, čo je naozaj dôležité od toho, čo je navyše a iba vás zahlcuje a preťažuje. Týka sa to množstva správ smerujúcich z médií aj zo sociálnych sietí.

Zbavte sa toxického nákladu

V záťažových situáciách je pre nadobudnutie psychickej sily priam nevyhnutné, aby ste boli najmä s tými ľuďmi, ktorí vás nabíjajú pozitívnou energiou, ťahajú hore, inšpirujú… Konečne sa osloboďte od „priateľov“ a známych, ktorí majú manipulatívne sklony a len vás využívajú. Nastavte si vnútorné hranice a dajte o nich vedieť. Aby bolo jasné i utáranej susedke či negativistickému kolegovi, že máte záujem len o prínosnejší štýl komunikácie.

Pozri tiež: Ktorí ľudia berú energiu? Týmto sa treba vyhnúť!

vnútorná energia ženy

Buďte tu a teraz

Koncentrácia je vo všeobecnosti kľúčom k riešeniu problémov. Potrebujete sa sústrediť, preto ste sa zbavili už vyššie spomínanej interpersonálnej záťaže, dekoncentrujúcich informácií a rovnako sa treba vnútorne prenastaviť na aktuálny moment. Bez záťaže pochybení z minulosti (z ktorých ste sa poučili a odpustili si) a obáv z budúcnosti (ktoré sú často zbytočne prehnané) sa hneď kráča jednoduchšie.

Nemyslite na to, čo bolo a ani na to, čo by mohlo byť. Riešte krok po kroku to, čo treba teraz aktuálne riešiť. Len tak si obnovíte a udržíte psychickú silu, ktorou inak možno plytváte na umáranie sa nad minulosťou či budúcnosťou. Nech už sa nachádzate v akomkoľvek nelichotivom štádiu vášho života, zoberte to ako realitu, ktorú treba pragmaticky riešiť. Silné emócie bývajú v týchto prípadoch len na obtiaž.

Nebuďte na seba prísni, ale ani mäkkí

Keď vhupnete do problémov a ťaživých životných situácií, stáva sa, že na seba vyvíjate enormný tlak. Samozrejme, je to preto, lebo sa chcete čo najrýchlejšie dostať z tohto nepríjemného bodu. Nikto však nezaručí, ako dlho bude núdzový stav trvať, preto, obrazne povedané, zvoľte namiesto šprintu na krátku trať radšej maratón so stabilným tempom.

Buďte sami k sebe súcitní a neprekračujte hranice svojich možností a schopností, aby ste sa dobrovoľne neoberali o vnútornú silu.

Nezabudnite sa venovať aj sami sebe, nielen problémom, ktoré potrebujete zdolať. Užívajte si maličkosti všedných dní. Na druhej strane si ale nedovoľte unikať do príliš rozptyľujúcich aktivít a zábav, ktoré vás môžu na vašej ceste za lepšími obzormi zásadnejšie zabrzdiť.

mentálna sila

V tomto druhom spomínanom extréme by ste totiž nemali dobrý pocit nielen z situácie, v ktorej ste sa ocitli, ale ani sami zo seba. V kríze pritom treba posilňovať sebavedomie ešte viac a nemohúca nečinnosť z neho vie ešte viac ukrojiť. Udržujte teda tempo maratónca na dlhé trate, vyplatí sa to.

Foto: Freepik

Pin It on Pinterest

Zdieľajte, ak sa vám u nás páči.

Pripravujeme pre vás ďalšie zaujímavé články.