Suché vlasy bez života trápia nejednu ženu. Aj vás? Vedzte, že to tak byť nemusí. Ozdravenie nepekných vlasov máte vo svojich rukách. Stačí pridať do jedálnička niekoľko pre zdravie vlasov nevyhnutných potravín, dbať o vhodnú starostlivosť zvonka a máte vyhraté. Treba len vedieť, po čom konkrétne siahnuť. Dokonalá výživa pre vlasy je komplexom účinných látok pôsobiacich zvnútra i zvonka.

Ktoré zložky v strave a aké produkty v kozmetike preferovať, aby ste dosiahli lesklé, hebké a zároveň odolné vlasy? Tomu sa venujeme v nasledujúcich riadkoch. Dúfame, že hneď v praxi odskúšate overené tipy, aby ste aj tie svoje vlasy mohli čoskoro považovať za skutočnú žiarivú korunu krásy.

Výživa pre vlasy zvnútra

Začať s ozdravovaním vlasov zvnútra je najideálnejšie. Docielite to špeciálnymi výživovými produktmi, ktoré hĺbkovo posilňujú ako vlasy, tak aj pokožku.

No nezabúdajte na absolútny základ, ktorým je vyvážená zdravá strava. Pre hebké a pružné vlasy je taktiež nutné dodržiavať aj správny pitný režim. Nedostatočná hydratácia sa podpisuje nielen na zlej kvalite vlasov, ale aj nechtov, nehovoriac o zhoršení funkcií orgánov tela.

Na druhej strane je skvelé, že dobre nastavenou vnútornou hydratáciou a výživou pre vlasy urobíte veľa pozitívneho pre svoj organizmus celkovo. Jednou zo zásadných zložiek stravy smerujúcou k zlepšeniu kvality vlasov je dostatočný príjem kvalitných bielkovín. Ktoré potraviny vám budú najviac nápomocné na ceste za očarujúcimi vlasmi?

Zaujme ťa: Ako často strihať vlasy, aby zostali vo forme?

tipy pre krásne vlasy

TOP potraviny pre krásu vlasov

Tak napríklad ryby dodajú pre pružnosť a lesk vlasov významné omega-3 mastné kyseliny. Servírujte si pravidelne lososa, sardinky, sleďa či makrelu. Omega-3 mastné kyseliny nájdete aj v ľanových semienkach či vlašských orechoch.

Vitamín A aj C, ktoré regulujú tvorbu mazu a udržujú v dobrej forme vlasovú pokožku, nájdete samozrejme v ovocí a zelenine. Keď si navyše vyberiete tmavú listovú zeleninu, doplníte aj minerály železo a vápnik, ktoré vlasy posilňujú a bránia ich nadmernému vypadávaniu. Kľúčovým minerálom pre zdravie vlasov je taktiež zinok. Zo živočíšnych zdrojov sú na zinok bohaté ustrice či vaječný žĺtok, z rastlinných sú skvelé tekvicové semienka, strukoviny či nepražené kakao.

Strukoviny, vajíčka, ale tiež kvasnice, avokádo, cvikla, rôzne druhy orechov a celozrnné produkty však treba špeciálne vyzdvihnúť aj pre vysoký obsah biotínu, ktorý dokáže efektívne ozdraviť suché vlasy bez lesku. Biotín, resp. vitamín B7, sa nenadarmo označuje za vitamín krásy a bojuje so širokou škálou nielen vlasových, ale aj kožných nedokonalostí.

výživa pre vlasy zvnútra

Výživa pre vlasy zvonka

Už vyššie spomínaný biotín je vynikajúci aj pri vonkajšej starostlivosti o vlasy. Vyberajte si teda šampóny, kondicionéry a masky, ktoré obsahujú túto regeneračnú výživnú zložku. Napríklad TIETO.

A neverte tomu, že výživa pre vlasy nevyhnutne znamená zaťažujúce produkty plné silikónov. S takými totiž bývajú vlasy akurát na druhý deň mastné. Stavte na prírodné zložky. Nápomocný bude arganový olej, výťažky zo žihľavy, prasličky či lopúcha. A v neposlednom rade vyskúšajte aj skvelú domácu masku na rozštiepené končeky vlasov. Investícia niekoľkých minút navyše pri starostlivosti o vlasy sa zaiste oplatí.

Nezabúdajte, že všetky zmeny v stravovaní, ale aj zmena vonkajšej starostlivosti sa na vlasoch odrazia až po niekoľkých mesiacoch.

Foto: Freepik

Pin It on Pinterest

Zdieľajte, ak sa vám u nás páči.

Pripravujeme pre vás ďalšie zaujímavé články.