V dnešnej dobe, keď sa neustále ženieme vpred za lepším bývaním, lepšou kariérou a materiálnym zabezpečením. Keď luxusné dovolenky a autá na nás vybiehajú z profilov na sociálnych sieťach a my sa snažíme dobiehať „štandard“, ktorý prezentujú celebrity. Alebo sa s nimi minimálne porovnávame a zisťujeme, čo všetko nám chýba „k šťastiu“. Práve v tomto čase je na mieste, aby sme začali byť viac vďační za to, čo máme. No a denník vďačnosti, o ktorom bude reč v nasledujúcich riadkoch, je jednou z metód, ako posilňovať svoju vďačnosť a dosiahnuť tak harmóniu ducha. No to nie je všetko! Denník vďaky má aj iné benefity, napríklad i tie zdravotné.  

Veľmi stručne o tom, čo je to vďačnosť

Ide o kvalitu života a často neprávom do úzadia vytláčanú hodnotu, na ktorej však paradoxne stojí život naplnený šťastím. Je to totiž jeho stavebný kameň. Bez vďačnosti sa len ťažko napĺňajú sny.

Vo všeobecnosti môžeme povedať, že vďačnosť je súčasťou životov pozitívne naladených a naplnených ľudí. Pracovať na tejto kvalite sa zaiste oplatí. Vďačnosť je bránou k hojnosti. Hovorí sa, že kto nie je vďačný za málo, nezaslúži si viac. A v tejto súvislosti vás možno ani neprekvapí, že denníky vďačnosti si vo veľkom vedú mnohé známe a úspešné osobnosti, a to na čele s Dalajlámom.

prečo je vďačnosť dobrá

Všimli ste si, že tie najväčšie kapacity bývajú najskromnejšie a intenzívne preciťujú vďačnosť? To nie je náhoda!

Tiež ťa zaujme: Motivačný citát pre úspešný deň: Z týchto povzbudivých viet si určite vyberieš 

Pociťovanie vďačnosti má mnohé pozitívne dopady na celkový stav človeka. A to nielen duševný, ale aj ten fyzický.

„Keď som začal byť vďačný za to, čo mám, zmenil sa mi celý život.“  (Willie Nelson)

Čo získate, keď si budete pravidelne viesť denník vďačnosti a prejavovať vďačnosť?

Už aj vedci dokázali, že ľudia schopní prejaviť vďačnosť vedia lepšie zabojovať proti stresu. Sú vyrovnanejší, pokojnejší, ich srdcová frekvencia je stabilizovaná. V spoločnosti sú vďační  ľudia obľúbenejší a pozitívne vyžarovanie sa im vracia v podobe mnohých príležitostí aj v inšpiratívnych vzťahoch a priateľstvách. Vďačnosť zvyšuje produktivitu a taktiež zlepšuje rozhodovanie.

Zo zdravotného hľadiska je zaujímavý aj pozitívny vplyv vďaky na spánok. Zatiaľ čo ľudia s tendenciou porovnávať sa s druhými, závistliví ľudia, ale aj tí, ktorí sa utápajú v sebaľútosti môžu pociťovať viac úzkostí a mať problémy so spánkom, vďační ľudia sa podľa odborníkov na nedostatok spánku väčšinou nemôžu sťažovať.

prečo si viesť denník vďačnosti

A ako vieme, dostatok spánku súvisí aj s dobre fungujúcimi ozdravnými mechanizmami organizmu, s imunitou.

Ako urobiť z vďačnosti zvyk – zoznam vďačnosti alebo zošit vďačnosti

Denník vďaky nie je klasický denníček, do ktorého sa zapisujú všetky kľúčové okamihy dňa. Cieľom denníka vďaky je predovšetkým vyzdvihnúť najpozitívnejšie udalosti, javy či medziľudské kontakty z daného dňa. Pripomínate si tak, za čo všetko môžete byť vďační a upevňujete si pozíciu vďaky vo svojom živote.

Aj kvôli tomu je denník, zoznam či zošit vďačnosti, do ktorého sa každodenne vpisujú pozitívne momenty dňa, menej náročný na čas ako klasický denník.

 Každý deň doň pribudne možno len pár riadkov. Hoci niektorým ľuďom možno bude vyhovovať viac, keď sa rozpíšu. Minimalisti si však pokojne vystačia aj s mesačným zoznamom vďačnosti, k čomu im poslúži aj obyčajný kalendár, do ktorého si každý deň napíšu aspoň jednu vec, za ktorú sú vďační.

Oplatí sa prečítať: Nedarí sa ti napĺňať novoročné predsavzatia? Takto premeníš sny na realitu

denník vďaky

Najideálnejšie je písať si denník vďačnosti pred koncom dňa, teda pred tým, než idete spať. Práve vďaka takto zvolenému času a tomu, čo pri vpisovaní do neho pocítite, je aj následný spánok bezproblémový. Duševne vyrovnaný a zharmonizovaný človek jednoducho zaspí ľahšie a jeho spánok je tiež kvalitnejší.

Foto: Freepik

Pin It on Pinterest

Zdieľajte, ak sa vám u nás páči.

Pripravujeme pre vás ďalšie zaujímavé články.