Istotne poznáte dobre mienené rady, ktoré v prospech fyzického i duševného zdravia zdôrazňujú dostatok relaxu a vylúčenie stresu zo života. Nepochybujeme o tom, že veľké dávky stresu, no najmä dlhodobý chronický stres vie rozhodiť aj inak odolný organizmus a negatívne sa na ňom podpísať. Na druhej strane sa v dnešnej dobe stresu vyhneme len veľmi ťažko. Určite by sme ale mali poznať odpoveď na súvisiacu kľúčovú otázku. Ako sa upokojiť pri strese čo najrýchlejšie, aby boli škody na zdraví čo najmenšie? Nasledujúce tipy si môžete okamžite vyskúšať. Ide nielen o aktivity proti stresu.

Upokojenie sa prirodzenou cestou

Zrýchlený dych, pulz a stúpajúci adrenalín je pre niektorých ľudí signálom, aby siahli po chémii. Lepšou alternatívou sú upokojujúce čaje. Za zmienku určite stoja prírodný pomocníci, ako valeriána či mučenka. Vyskúšať môžete komplexný prípravok na relaxáciu i pokojný spánok, ktorý okrem týchto byliniek obsahuje aj mnoho podporných vitamínov a celkovo pôsobí na upokojenie mysle a tela.

No okamžitý efekt bez dlhého čakania viete docieliť aj jednoduchými dychovými cvičeniami. A vôbec nezaberú veľa času. Dokonca si trúfneme tvrdiť, že dychové cvičenie môže trvať aj kratšie ako vylúhovanie spomínaného bylinkového čaju.

Ako sa psychicky upokojiť čo najrýchlejšie? Odpoveďou je rovnomerné dýchanie

Na tento super rýchly tip na upokojenie sa pri strese nepotrebujete nič. Len sa dostaňte do vzpriamenej polohy v sede, čo je základná pozícia aj pre ostatné dychové cvičenia. Následne už len rovnomerne a súvisle dýchajte. Budete sa diviť, ako dokáže tento  jednoduchý cvik efektívne redukovať stres. 

Oplatí sa prečítať: Najlepšie bylinky na spánok: Upokoja a zaženú nespavosť

ako sa rýchlo upokojiť

Základom je koherentné nadychovanie a vydychovanie. Počas nádychu nosom narátajte do 5. Rovnako 5 sekúnd má trvať aj výdych ústami. Na upokojenie vám bude stačiť aj 3 až 5 minút rovnomerného dýchania.

Najlepšie príbehy do vašich uší

Uvoľnenie sa s technikou dýchania 4-7-8

Pri tejto technike upokojujúceho dychového cvičenia začínate štvorsekundovým vdýchnutím nosom, pričom jazyk by sa mal držať v hornej časti úst. Potom nasleduje zadržanie dychu, a to na 7 sekúnd. Pomalý výdych ústami by mal trvať minimálne 8 sekúnd. Upokojenie a stíšenie prichádza celkom prirodzene. Techniku 4-7-8 môžete niekoľkokrát po krátkych prestávkach zopakovať podľa potreby.

Neprehliadni: 5 tipov, ako posilniť psychiku: Skvelé fitness pre nabranie vnútornej sily

Dýchanie nosom, ktoré odbúra stres a podporí krvný obeh

Aj v predošlých cvičeniach sa odporúča zapojiť do dýchania viac bránicu, čo sa inak nazýva aj „dýchaním do brucha“. Pri nasledujúcej technike je to ešte kľúčovejšie. Položte si jednu ruku na brucho a druhú ruku na hornú časť hrudníka, aby ste lepšie odsledovali dýchanie bránicou, ktoré pôsobí upokojujúco a ozdravne. 

ako sa upokojiť pri strese

Hýbe sa brucho, horná časť hrudníka by mala zostať statickejšia. Vdychujte a vydychujte nosom a postupne znižujte objem vzduchu pri každom ďalšom nádychu. Dostanete sa do bodu, keď sa budete chcieť naplno nadýchnuť, čo je aj moment, kedy toto dychové cvičenie možno ukončiť.

 

Základom pre zdravé dýchanie, ktoré je jednou z kľúčových odpovedí na to, ako sa upokojiť pri strese, je čistý vzduch. Aby bol vzduch vo vašej domácnosti čo najkvalitnejší, môžete si zaobstarať overenú čističku vzduchu, ktorá je ideálna aj pre alergikov a astmatikov.

Foto: Freepik

Pin It on Pinterest

Zdieľajte, ak sa vám u nás páči.

Pripravujeme pre vás ďalšie zaujímavé články.