Strukoviny sú perfektnou potravinou z mnohých dôvodov. Prirodzene bezlepkové, bohaté na bielkoviny a vlákninu, plné minerálov a vitamínov. Obľúbeným druhom je práve šošovica. Hnedá, červená, žltá, čierna. To všetko sú druhy šošovice, z ktorých možno vyčarovať zaujímavé recepty súčasnej gastronómie.

Klasická hnedá

Najčastejšie sa v našej kuchyni používa hnedá šošovica. Ak vás odrádza to, že spôsobuje nadúvanie, skúste sa mu vyhnúť niektorým z nasledovných postupov.  Pred varením namočíme šošovicu do studenej vody aspoň na dve hodiny. Potom ju  vylejeme a šošovicu varíme v inej vode, čím obmedzíme prítomnosť látok, ktoré spôsobujú nadúvanie. To dosiahneme aj tým, keď pri jej príprave použijeme bylinky, ktoré tomu predchádzajú. Skvelé sú okrem bobkového listu aj majoránka, saturejka, fenykel alebo petržlen. Treťou možnosťou je mixovanie uvarenej šošovice. Hnedá šošovica má príjemnú zemitú chuť a jej príprava netrvá dlhšie ako 20 až 30 minút.

Obľúbená červená

Predstavuje výborný zdroj železa, selénu, fosforu, zinku a vitamínu B6. Výhodná je aj preto, že pri nej nehrozí nadúvanie. Ocenia ju cukrovkári a tí, ktorí sa pokúšajú schudnúť, pretože má nízky glykemický index. Práve z nej sa s obľubou pripravujú pomazánky. Na jej uvarenie vám postačí 10 až 20 minút.

Zaujme ťa: Bylinka na vysoký cholesterol aj kožné choroby: Zabudnutá veronika

Drobná čierna 

Čierna šošovica známa ako beluga (toto meno získala vďaka podobnosti s kaviárom beluga) obsahuje dvojnásobné množstvo bielkovín ako tofu, množstvo vlákniny a antioxidantov, čím sa stáva účinnou pri prevencii kardiovaskulárnych chorôb a rakoviny. Má jemnú chuť, ktorá mierne pripomína oriešky. Varíme ju 20 až 25 minút a aj po uvarení si drží svoj tvar. 

Žltá pre žalúdok 

Ak máte podráždený žalúdok, vyskúšajte žltú šošovicu. Varte ju pri nižšej teplote, pretože sa rýchlo rozvarí. Výborne sa hodí na kaše a husté polievky. Skvelo chutí s kari, je obľúbenou súčasťou indických jedál. 

Pozri tiež: Recept na dokonalé špízy s cuketou a dipom

zdravá šošovica

Túto zdravú  potravinu by sme mali zaraďovať do jedálneho lístka častejšie. Je výborným zdrojom železa, draslíka, zinku, bielkovín a vlákniny, tým výborne nahrádza pre vegetariánov a vegánov mäso. Navyše šošovicu môžeme nechať naklíčiť a získame tak vitamínovú bombu plnú minerálov a vitamínov. Môžeme ich použiť ako súčasť šalátov alebo obložených chlebíkov.

Foto: redakcia krasaastyl.sk

Pin It on Pinterest

Zdieľajte, ak sa vám u nás páči.

Pripravujeme pre vás ďalšie zaujímavé články.