Už sa vás iste prekvapilo, ako rozdielne môžu vyzerať ľudia, ktorí majú rovnaký vek. Je mnoho faktorov, ktoré ovplyvňujú, ako vyzeráme a ako sa cítime. Okrem genetiky, životného štýlu, množstva stresu sú to aj potraviny, ktoré konzumujeme. Aby sa spomalil prirodzený proces starnutia, musíme okrem iného pravidelne  zaraďovať do nášho jedálnička potraviny obsahujúce látky, ktoré majú pozitívny vplyv na bunky. Ide o flavonoidy, betakarotény, vitamíny E, B5, B15 a C. Ako silné antioxidanty bojujú proti tvorbe voľných radikálov, čím spomaľujú starnutie.

 

10 potravín, ktoré predlžujú mladosť 

Olivový olej je jednotkou v boji proti starnutiu. Obsahuje polyfenoly, silné antioxidanty, ktoré chránia srdce, znižujú cholesterol, bojujú proti zápalom, dodávajú telu vitamíny, hlavne vitamín E.

Ryby, predovšetkým losos, tuniak, makrela, sú zdrojom  omega–3 mastných kyselín, ktoré chránia cievy, znižujú zápal a podporujú tvorbu kožných buniek, vyživujú našu pleť zvnútra, čím podporujú jej mladistvý vzhľad.

Inšpiruj sa: Zisti, ako používať rozjasňovač a v čom spočíva jeho správny výber

Jogurt, myslíme tým biely  jogurt so živými kultúrami, prospieva nášmu zdraviu a kráse  vďaka probiotikám a vápniku, ktorý chráni zdravie našich kostí.

Granátové jablko obsahuje veľké množstvo minerálov a vitamínov, predovšetkým vitamín C. Pravidelná konzumácia zlepšuje metabolizmus, znižuje cholesterol v krvi, posilňuje obranyschopnosť tela proti zápalom. Jeho výnimočné vlastnosti poznali už v staroveku a považovali ho za symbol plodnosti, krásy a života. 

Paradajky  vďaka lykopénu okrem prevencie proti rakovine dokážu chrániť pokožku pred UV žiarením.

Čučoriedky so svojimi tmavomodrými bobuľami sú označované za najzdravšie ovocie. Pozitívne pôsobia na pamäť,  zvyšujú schopnosť koncentrácie, posilňujú imunitu, pomáhajú pri spaľovaní tukov.

Zaujme ťa: Biely čaj a jeho účinky: Pozri, prečo si ho dopriať 

paradajky pre krásu
Zelená zelenina, brokolica, kapusta, kel, ružičkový kel, je nabitá chlorofylom, ktorý pozitívne ovplyvňuje krvotvorbu aj metabolizmus. Čím je zelená tmavšia, tým je chlorofylu viac. Brokolica je známa  vysokým množstvom železa a vitamínu B aj dôležitého vápnika. Antioxidanty v listovej zelenine podporujú naše zdravie a tráviaci trakt prečistí množstvo vlákniny.

Orechy sú právom nazývané superpotravinou, okrem toho, že sú zdrojom zdravých tukov, pôsobia proti starnutiu buniek a podporujú ich regeneráciu, odkysľujú organizmus a pomáhajú pri budovaní svalovej hmoty.

Hrozno obsahuje resveratrol, ktorý spomaľuje starnutie buniek, chráni naše srdce a zlepšuje pamäť.

Jahody s dávkou vitamínu C posilňujú imunitný systém, odďaľujú tvorbu vrások a spevňujú pokožku. 

Treba pripomenúť, že potraviny majú byť kvalitné, bez postrekovania, pri orechoch  si treba dať pozor na plesne.

Foto: redakcia krasaastyl.sk

jahody proti starnutiu

Pin It on Pinterest

Zdieľajte, ak sa vám u nás páči.

Pripravujeme pre vás ďalšie zaujímavé články.