Dali ste si do roku 2021 záväzok, že schudnete? Obmedzujete kalórie, skúšate rôzne diéty, dokonca pravidelne cvičíte. Viete ale o tom, že bez raňajok neschudnete? Vynechávanie raňajok totiž výrazne spomaľuje metabolizmus. Čo si však ráno dopriať a čomu sa radšej vyhnúť? Poďte si prečítať, ako by mali vyzerať ideálne zdravé raňajky.

Ja ale nikdy neraňajkujem

Aj vy celé roky patríte do skupiny ľudí, ktorí neraňajkujú, deň začínajú šálkou kávy, v lepšom prípade čaju a prvým jedlom je až obed? Dôvody najčastejšie bývajú nasledovné:

  • nie ste na to naučení už od detstva,
  • ráno jednoducho nebývate hladní,
  • v raňajšom zhone na to nemáte čas.

Inšpiruj sa: Recepty na 3 rýchle nátierky: Z avokáda, tvarohu a šunky

Raňajky plné energie

Raňajky sú naozaj dôležité. Organizmus po nočnom odpočinku potrebuje energiu na rozbeh a udržanie výkonnosti. Keď pravidelne neraňajkujete, telo sa dostáva do šetriaceho režimu a metabolizmus sa spomaľuje. Pri nedostatku energie sa začínajú vyplavovať stresové hormóny, ktoré spôsobujú, že sa stráca pocit hladu. A tak si myslíte, že nepotrebujete raňajkovať, lebo nie ste dopoludnia hladní, čo je fajn, lebo ušetríte kalórie a schudnete. Ale v skutočnosti je to inak. Popoludní, prípadne večer jete viac, akoby ste mali, organizmus nestihne všetko spracovať a energia sa ukladá v podobe tuku. Ráno opäť nie ste hladní a kolotoč sa opakuje.

Čo je najlepšie jesť na raňajky?

Aby ste na raňajky mali chuť, večera by mala byť zo zdravých bielkovín a v primeranom množstve. Takýto druh jedla zasýti, nemáte nutkanie na nočné vyjedanie chladničky a neukladá sa v podobe tuku počas noci, samozrejme, ak k tomu nepridáme sacharidy. Raňajky by sa mali skladať zo sacharidov, nízkotučných bielkovín, zdravých tukov, vlákniny.

Pozri aj: Super tipy na dobitie životnej energie, ktoré musíš poznať!

zdravá nátierka na raňajky

Ideálne zdravé raňajky nie sú veľká veda. Vyberte si z týchto potravín: celozrnný chlieb, ovsené vločky, naklíčené obilniny, kyslomliečne  potraviny, ovocie, semienka, orechy, avokádo, čerstvá zelenina, zeleninové a tofu nátierky. 

Ak vám ráno naozaj nevyhovuje tuhá potrava, rozmixujte si smoothie, ktoré vám dodá energiu, vitamíny, minerálne látky. Raz-dva ho budete mať s týmito šikovnými pomocníkmi do kuchyne. Pripravte si ho z ovocia alebo zeleniny a rozrieďte ho vodou. Ak do neho pridáte kvapku kvalitného rastlinného oleja, ľahšie sa vstrebajú vitamíny rozpustné v tukoch. Variáciou je kokteil z ovocia a jogurtu alebo iného kyslomliečneho výrobku. Vyskúšajte rozmixovaný banán s vločkami, ktoré ste predtým namočili do vody, pridajte polotučné kravské alebo rastlinné mlieko. Ďalšie skvelé tipy a recepty na ideálne zdravé raňajky nájdete TU.

Nepočítajte s tým, že si zlepšíte zdravotný stav a optimalizujete váhu, ak budete na raňajky konzumovať: biely chlieb a biele pečivo, údeniny, slaninu, vajíčka, konzervy, polotovary, tučné syry, smotanové jogurty, neriedené džúsy a sladké nápoje.

Ak správne raňajky podporíte dostatočne dlhým spánkom, pohybom, večerou, ktorú sme uvádzali, zlepší sa nielen váš metabolizmus a upraví váha, ale aj životný pocit a nálada.

Foto: redakcia krasaastyl.sk/Freepik

ovos a raňajky

Pin It on Pinterest

Zdieľajte, ak sa vám u nás páči.

Pripravujeme pre vás ďalšie zaujímavé články.